پوشش هزينه درمان و سلامت اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه از مهمترين اولويت هاي صندوق اعتباري هنر است

1400/01/14
کارشناس روابط عمومی

https://honarcredit.ir/qui-wq2045515464


پيرو درج مطلبي با عنوان «هنرمندان براي درمان موسيقيدان شيرازي خواستار مساعدت مسئولان شدند» منتشر شده در خبرگزاري ايرنا با کد خبري 84245938 به تاريخ 1399/12/12 پاسخ صندوق اعتباري هنر به شرح زير است:
اهتمام ويژه به سلامت جامعه فرهنگي و هنري کشور و توجه به نگراني آنها بابت هزينه‌هاي مختلف درمان از جمله مهمترين اولويت هاي صندوق اعتباري هنر است؛ بدين منظور صندوق اعتباري هنر در راستاي تکميل زنجيره درماني، تسهيلات بيمه درمان تکميلي را براي تامين بخش مهمي از هزينه هاي مازاد بر تعرفه‌هاي بيمه تأمين اجتماعي به اعضاي صندوق و افراد تحت تکفل ارائه مي‌کند. همچنين بيش از 60 درصد سهم حق بيمه متقاضيان بيمه تکميلي به صورت يارانه مستقيم توسط صندوق اعتباري هنر پرداخت مي شود.
شرکت بيمه گر طرف قرارداد صندوق اعتباري هنر با قريب به 4 هزار مرکز درماني، بيمارستاني و دندانپزشکي در سراسر کشور قرار داد دارد واعضا از طريق ارائه کدملي مي توانند به صورت آنلاين از خدمات درماني بدون پرداخت هزينه استفاده نمايند. همه خدمات بستري و صدور معرفي نامه به عهده بيمه سرمداست.
اعضاي صندوق مي توانند با مراجعه به مراکز طرف قرارداد که ليست آنها در سايت صندوق قرار دارد، صرفاً با پرداخت مبلغ فرانشيز مي توانند خدمات درماني خود را طي نمايند. در صورت مراجعه به مراکز غير طرف قرارداد نيز اعضا پس از ارسال مدارک و ارزيابي توسط کارشناسان طبق ضوابط خسارت درماني را دريافت مي نمايند.
در پي ارائه خدمات بيمه درمان تکميلي به اعضاي صندوق اعتباري هنر از سال 88، با وجود تمامي مزاياي بيمه درمان گروهي در اجراي قراردادها با شرکت هاي بيمه گر مشکلاتي نظير عدم شفافيت در داده هاي ارائه شده توسط بيمه گر، عدم دسترسي به داده هاي تجميعي، ناتواني در پاسخگويي به شکايت اعضا و...مشاهده مي شد. براين اساس صندوق اعتباري هنر در سال 96 پس از بررسي موضوعات و مشکلات فوق با هدف امکان نظارت بر عملکرد شرکت‌هاي بيمه، ارتقا پاسخگويي، ارائه اطلاعات شفاف به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه اقدام به راه اندازي سامانه بيمانو کرد.
براي تسريع و سهولت ارائه خدمات، شيوه کار و امکان ثبت هزينه هاي درماني در اين سامانه بصورت بسيار ساده طراحي و مدارک مورد نياز براي ارائه به شرکت بيمه و دريافت خسارت درماني به تفکيک هرمورد در سامانه بيمانو عنوان شده است. همچنين امکان مشاهده وضعيت اسناد درماني وريز هزينه هاي دريافتي بيمه شده اصلي و افراد تحت تکفل به تفکيک نيز در اين سامانه امکانپذير است. متأسفانه بدليل عدم توجه برخي اعضا در ثبت و بارگذاري مدارک موردنياز که از سوي شرکت هاي بيمه اعلام مي شود و همچنين اهمال در رفع نواقص اعلامي متأسفانه موجب طولاني شدن روند پرداخت خسارت مي شود.
سال 1399 به بيش از 42 هزار و 300 پرونده رسيدگي و بيش از 81 ميليارد ريال خسارت مستقيم به بيمه شدگان توسط صندوق اعتباري هنر پرداخت شده است. قطعاً در مسير پرداخت نارسايي و مشکلاتي وجود دارد که تلاش مي شود اين اشکالات برطرف و پرداخت هزينه هاي درماني بيمه شدگان تسريع شود.
در خصوص گله مندي هنرمند گرانقدر جناب آقاي اميد اميدي مبني بر عدم پرداخت هزينه مدارک بارگذاري شده در سامانه بيمانو به استحضار مي رساند، نامبرده و همسر ايشان در سال 99 با ثبت نام در طرح آرامش از مزاياي اين طرح برخوردار هستند. از ابتداي قرارداد 12 مورد در سامانه بيمانو ثبت هزينه کرده اند که 3 مورد هزينه ويزيت براساس تعرفه شرکت بيمه به ايشان پرداخت شده است. در خصوص9 مورد هزينه پاراکلينيکي بارگذاري شده از سوي ايشان فقط اصل قبض ارائه شده است در صورتيکه براي دريافت هزينه درماني علاوه بر اصل قبض، دستور پزشک و کپي جواب نيز بعنوان مدارک مورد نيازاعلام شده است. بخشي از هزينه هاي دريافت نشده مربوط به عدم بارگذاري مدارک مي باشد که پرداخت وجه بدون ارائه مستندات از سوي شرکت بيمه گر امکان پذير نيست و خلاف مقررات است.
خبرنگار: لیلا فرخ پی

تعداد بازدید : 1155

یک قاب از صندوق

راه‌های ارتباطی

مرکز تماس

 شماره مرکز تماس: 42713000 (30 خط)

 شماره پیامک مرکز تماس: 500028180

 پست الکترونیکی مرکز تماس : cc@honarcredit.ir

 نشانی صندوق

تهران، خیابان قائم مقام فراهانی، کوچه ششم، پلاک ۱۳، ساختمان هنر

شماره نمابر (فکس) : ۸۸۷۳۰۶۸۸ ; صندوق پستی : ۱۵۸۶۸۵۶۱۱۱

پست الکترونیک : info@honarcredit.ir

پست الکترونیک روابط عمومی : pr@honarcredit.ir

با ما در شبکه‌های اجتماعی